lørdag 24. mai 2008

Hvorfor ri når man kan gå?

Fokus mente tydeligvis jeg var for lat som bare satt på - og lot meg gå hele hjemturen på mandag.
Turen startet bra, med rolig hest. Fyrte opp med intervalltrening på travsporet, og trente lenge og trodde at energien måtte være utblåst. Skrittet hjemover en 20min tid uten at hesten egentlig skrittet ett skritt, jeg var frustrert, hesten frustrert og vi kranglet hele veien langs asfalten da han måtte ta det med ro.
Så kom vi til en lang og fin gruset oppoverbakke som jeg tenkte han skulle få blåse ut kontrollert oppover - i galopp.

Det ble litt for innbitt fort ja, og han nektet å høre på bittet som jeg selvfølgelig hadde tatt av hakekjeden på samt festet tøylene på mildteste hakk, og dro ivei oppover. Vi traff på en gjørmeflekk og sving, han la seg over og skled samtidlig, og der fikk jeg meg en real flytur.
Landet på bakhodet,skuldra og halebeinet, og rakk å se Fokus fly mot stallen...

Jeg gikk og jeg gikk og jeg gikk og jeg gikk....

Endte med lett hjernerystelse, skambanket halebein/rygg og skulder.

Skal nevnes at hesten var livredd meg når jeg kom hjem - den har aldri mistet rytteren før og forstod nok at det var galt å løpe hjem.
Men fikk da overbevist han om at jeg var så ufarlig, så :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Dere burde jo ikke få gå ut uten hjelm og polstring noen av dere! Snakk om uflaks... Du får ha god bedring da!